Bedrijven worstelen soms met de juiste inrichting van hun organisatie: taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden alloceren en de juiste span of control organiseren blijkt in de praktijk nog vaak een thema.
Daarnaast organiseren dat de juiste persoon op de juiste plek zit en ook dat de samenstelling van de teams in orde is, lijkt vaak nog complexer. Daar gericht naar kijken en ook een verbeterplan opzetten vraagt veel van het samenspel tussen HR business partner en management op de verschillende niveaus. Zowel in de analyse als in het gericht organiseren van de benodigde ontwikkeling. In de combinatie van ons ARV-team en de collega’s van Ontwikkelingspartners wordt rondom dit thema de juiste begeleiding georganiseerd.
Hebben we wel het juiste team om de gewenste verbeteringen door te voeren? En hoe kunnen we dit in kaart brengen?
Is hoe we nu de organisatie ingericht hebben wel een werkbaar organisatiemodel?
Hoe kunnen we in de huidige krappe arbeidsmarkt ervoor zorgen dat we toch met ons bestaande team een ontwikkelstap zetten?